Dnia 13-14 maja tego roku w Gdańsku odbyła się konferencja InfoShare, będąca „dzieckiem” naszych rodzimych menadżerów i informatyków z 3miasta. Grzegorz Borowski, Andrzej Kiesz, Tomasz Pawul i Marcin Pokojski już od paru lat starają się utrzymać bardzo wysoki poziom konferencji sprowadzając na nią ekspertów z branży IT z całej polski.
Nasza delegacja z KNeB’u miała przyjemność uczestniczenia w wielu ciekawych prelekcjach i wykładach na temat zarządzania i używania nowoczesnych technologii w biznesie. Niestety nie możliwością jest opowiedzenie wszystkiego tylko słowami, choć postaramy się by przybliżyć Wam zarys odczuć i doświadczeń jakich byliśmy świadkami podczas tej konferencji.
Spośród wszystkich wykładów w których uczestniczyliśmy warto wymienić chociażby „Najbardziej demotywująca prezentacja dnia”, którą przedstawił nam Mariusz Składanowski twórca Joemonstera i Demotywatorów. Wspomniał on chociażby o możliwościach wyboru serwerów i łączy i o tym skąd czerpał inspiracje i pomysły, które zaowocowały stworzeniem tych stron.
Kolejną ciekawą prezentacją, która wywarła na nas wrażenie była prezentacja „Science fiction, czy nasza rzeczywistość? Nowe technologie w reklamie.”, której autorką była Natalia Hatalska-Woźniak, Ekspert w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej (marketing szeptany, wirusowy, partyzancki).
Przedstawiła ona swoje obserwacje odnośnie wykorzystywania nowych możliwości technologicznych w reklamie. Jedne z ciekawszych pomysłów, które nam przybliżyła była chociażby kampania reklamowa Noki która wykorzystywała połączenie animacji, rzutnika i kamery zainstalowanej w aucie by wciągnąć przechodniów do współuczestniczenia w obrazie rzucanym na budynek w Covent Garden w Londynie, albo kapsuła teleportacyjna argentyńskiego piwa Andes.
Z dziedziny zarządzania ciekawą prelekcję na temat motywowania kadr przedstawił Tomasz Mnich, którego osiągnięcia w dziedzinie zarządzania tworzą tak długą listę, że można by o tym napisać oddzielny artykuł.
Mnich, jak sam o sobie pokazał nam swój pogląd na motywowanie pracowników podczas rozmowy z nimi. Sposób ten charakteryzował się przede wszystkim tym, że poprzez ustawiania odpowiednio kierunku w którym podąża konwersacja, nakierowuje się pracownika by on sam wpadł na to co może zrobić by osiągnąć lepszy poziom motywacji i co jest przyczyną tego, że ten poziom zmalał.
Warto wymienić także takie prelekcje jak, „Social Media, czyli marketing z wykorzystaniem serwisów społecznościowych”, „Ataki informatyczne. (te ciekawsze…).”, czy „Jak hartował się Blip?”
Po więcej informacji odsyłamy Was na stronę internetową InfoShare, na której możecie znaleźć szczegółowy program konferencji oraz wszystkie materiały prezentowane na niej.
Mam nadzieję, że tym krótkim artykułem przybliżyliśmy wam klimat InfoShare, pozdrawiamy:
Bartek, Artur, Karolina, Maciek